Činnosť PK

 

Hlavné úlohy na školský rok 2023-2024

 

Na základe plánu práce SOŠD, diskusie a potrieb SOŠD v tomto školskom roku PK si stanovila tieto rozhodujúce - hlavné úlohy:

 

  1. Tematické výchovno-vzdelavacie plány jednotlivých  predmetov prispôsobiť podmienkam a potrebám  uplatnenia sa žiakov v praxi, pričom zohľadňovať a aktualizovať zmeny STN, EN.

       Z: všetci členovia PK

              T:22.09.2023

     

  1.  Pravidelne sa zaoberať otázkami ochrany a bezpečnosti zdravia pri práci pri vyučovaní odborných predmetov a odborného výcviku s  cieľom  minimalizovať počet úrazov a drobných poranení.

       Z: všetci členovia PK                      

              T: stály

 

  1. Do učiva zakomponovať enviromentálnu výchovu a ochranu človeka a prírody.

      Z: všetci členovia PK                      

              T: stály

 

  1. Zvyšovať kvalitu učebného procesu samoštúdiom, vzájomnými konzultáciami, štúdiom odborných časopisov a literatúry, tematickými exkurziami vo firmách a účasťou na výstavách.

Z: všetci členovia PK                       

T: stály

 

  1. Dopĺňať učebné pomôcky a dostupnú odbornú literatúru aj pomocou žiakov drevárskych odborov

Z: všetci členovia PK                      

T: stály

 

  1. Priebežne kontrolovať kvalitu učebného procesu, plnenie učebných plánov, používanie didaktickej a výpočtovej techniky a učebných pomôcok kontrolno-hospitačnou činnosťou.

Z: všetci členovia PK                      

T: stály

 

  1. Pozornosť venovať talentovaným žiakom, podchytiť ich v odborných krúžkoch, podporiť pri riešení prác SOČ a súťaží zručnosti formou konzultácii. Najlepšie práce spropagovať na výstavách.

Z: všetci členovia PK                      

T: stály

 

  1. Aktívne sa zapojiť do propagácie školy počas Dňa remesiel, formou náborov žiakov na základných školách, výstav výrobkov žiakov v blízkom okolí a inými záujmovými aktivitami.

Z: všetci členovia PK                      

T: stály

 

 

  1. Exkurzie a tematické zájazdy do vzdialenejších drevárskych  firiem a na výstavy, súvisiace s plánom hlavných úloh školy, realizovať v závislosti od finančných možnosti žiakov.

Z: vedúci PK                      

T: stály

 

  1. Vypracovať témy a zadania na praktickú a teoretickú časť odbornej zložky maturitnej skúšky. Žiakov oboznámiť s okruhom zadaní. Skvalitniť prípravu žiakov na vykonanie maturitnej skúšky s cieľom zlepšiť kvalitu skúšok a  dosahované výsledky žiakov.

Z: príslušní učitelia

T: január 2024

 

  1. Výsledky talentovaných žiakov propagovať v regionálnych a odborných novinách a časopisoch.

    Z: Ing. Vaterka                     

    T: stály

 

  1. Podieľať sa na estetizácii priestorov školy ako aj jej okolia.

Z: všetci členovia PK

T: stály

 

 

 

  1. Súťaž „Drevený hudobný nástroj“ pre žiakov ZŠ – cieľom ktorej je objavovať krásu dreva a vzbudiť záujem žiakov o prácu s drevom

- najlepšie práce vyhodnotiť a oceniť počas Dňa remesiel

Z: všetci členovia PK

T: stály

 

  1. Priebežne aktualizovať web stránky PK DOP 

Z: Ing. Kokinda

T: stály

 

  1. Zúčastniť sa jednokolovej súťaže zručnosti učebných drevárskych  odborov pozostávajúcou z testu a praktickej realizácie výrobku,  hodnotenie súťaže vykonať podľa " EURO VZORCA".

Z: Ing. Kokinda, Ing. Vaterka,Ing.Demčák

T: maj 2024

 

  1. Spolupracovať s výchovnými poradcami a učiteľmi technických predmetov základných škôl pri náboroch žiakov pre drevárske odbory, formou súťaži, hier, prednášok, zážitkového vyučovania ako aj vlastnou aktivitou deti pri práci s drevom.

Z: všetci členovia PK                      

T: stály

 

 

NÁVRH PLÁNU EXKURZIÍ A TEMATICKÝCH ZÁJAZDOV

 

 

   

  1. 1-dňová odborná exkurzia, VRANOV – drevárske firmy, INNA, Komandor, Doorwood Hencovce...

Z: Ing. Kokinda

T: podľa tém.  plánu

 

  1. 1-dňová odborná exkurzia, Sanas - Sabinov – výroba nábytku

Z: Ing. Vaterka

T: priebežne

 

  1. 1-dňová odborná exkurzia, firma BEBER Prešov – výroba tvarovanej preglejky

Z: Ing Šestáková

T: priebežne

Tematické zájazdy a exkurzie realizovať na základe záujmu žiakov a ich finančných možnosti v termínoch konania sprievodných výstav.